2012. november 13., kedd

Fogtündér Akkrum-ben

Az én gyakorlati helyem Akkrumba található, nem messze a szállásunktól. Nagyon szerencsés vagyok, mert minden reggel kocsival visznek és hoznak is, így ráérek 7-kor kelni. :)

Egy barátságos, 3 székes rendelőben vagyok. Van egy központi terem, ahova minden kezelés után tesszük a használt eszközöket illetve a kézidarabokat.


Digitális röntgent (intaorális, extraorális) használnak, amivel nagyon gyorsan és egyszerűen elkészíthetjük a felvételt.

Ami számomra érdekes, hogy egy fogorvos van az egész rendelőben, aki megvizsgálja a betegeket, és utána az asszisztens látja el a feladatok nagy részét. Persze azért van olyan kezelés, amit a fogorvos végez el.


Több olyan kezelést csinálhatok, amit otthon még nem…én polírozhattam le a betegek fogait, röntgent készítek, fluoridos kezelést végezhetek a gyerekek fogain. Sokat asszisztálok töméseknél, foghúzásnál illetve gyökérkezelésnél. Már az adminisztrációs programmal is barátkozom, de elég bonyolult, főleg, hogy hollandul van :) .

Szerencsére csapat nagyon kedves. Sokat nevetünk, és még két beteg között holland-magyar-angol nyelvórát is tartunk  egymásnak.