2012. november 15., csütörtök

Az iskola táblája
Az én gyakorlati helyem Beetsterzwaag-ban van, amihez nagyjából másfél órát kell utazni. Az iskolában mozgássérült és értelmi fogyatékos diákok tanulnak. Van egy középiskolai és egy általános iskolai része is. Én a kisebbeknél vagyok az általános iskolában. Náluk az asszisztenseknek sokkal több a dolga mint nálunk. Ők órákat is tarthatnak a diákoknak és a csoportjaik is nagyobbak. Így persze több segítségre is van szükségük.

Minden teremben digitális tábla van, és rengeteg oktatási és egyéb segédeszköz is. Minden mozgatható, ezzel is segítve a könnyebb közlekedést. Az épület egy szintes, így nincs szükség liftre. Ennek eredményeként a nagy alapterületű, leginkább labirintusra emlékeztető iskolában párszor sikerült eltévednem :)

Osztályterem
Az első héten az első osztályban voltam, ahol nagyon sokat segíthettem pl. ebéd közben, részt vehettem a tanításban és még foglalkozást is tarthattam. Most kicsit nagyobb gyerekekkel vagyok, ők már 9-10 évesek. Nekik nem kell annyi segítség, de itt is bőven van tennivaló. Nagyon élvezem, hogy már az első pillanattól fogva aktívan bevonnak a munkába. Sajnos a kommunikáció kicsit nehéz, mert a gyerekek nem beszélnek angolul, ezért sokszor fordítani kell köztünk, de pár dolgot már megértek hollandul.