2012. november 9., péntek

A mai napot 7.45-kor kezdtük. Vonattal mentünk Leewarden-be és onnan átszálltunk volna egy másik vonatra, de az már nélkülünk ment el. Viszont gyorsan felszálltunk egy éppen odamenő buszra és így egy hosszú sétát is megspóroltunk. Ennek ellenére is időben érkeztünk meg a már meglátogatott Roc Friese Poort-ba.

Megérkezés
Most egy régebbi épület részében voltunk, ott két csoportra váltunk és így volt alkalmunk megnézni egy ottani holland nyelvtan órát, vagy egy angol órát. Én a holland nyelvtan órát választottam. 

Elhelyezkedés
Az óra jó hangulatban telt, de mást nem nagyon értettem belőle. A második órán vegyes kiscsoportokra osztottak minket és dalokat tanítottunk egymásnak. Én egyedüli magyarként voltam, három holland lánnyal. A "János bácsi keljen fel"-t választottam, mert azt ők is ismerték a saját nyelvükön, így inkább a szavakat, mint a dallamot kellett megtanítanom, ezért nem a nemlétező ének tehetségemre kellett támaszkodniuk. Nekem egy angol gyerek dalt (head and shoulder, knees and toes..) tanítottak meg hollandul. Fonetikusan írtam le a szavakat, így egész jól vissza tudtam olvasni, amikor elénekeltük a többiek előtt is. Nagyon vidáman telt ez az óra, mert mindenkinek vicces volt visszahallania a saját nyelvét, egy másik nyelven való küzdelemben. Kis szünet után nehezen, de mindenki egy osztályteremben helyezkedett el és olyan formában ismerkedtünk, hogy kitett képek közül mindenki választott egyet, ami rá jellemző, utána mindenki angolul elmagyarázta, hogy miért. De előtte volt szerencsénk édes kenyeret enni, egy kis margarinnal. Nekem nagyon ízlett és ahogy elnéztem a többiek kezéből is hamar eltűnt... :) 
Dél körül végeztünk és mindenki mehetett a maga útjára. Többségünk szintén busszal ment vissza Leeuwarden-be és kisebb csoportokra válva páran megnéztük a piacot, ami péntekenként van. 

Piac
Érdekes volt, de már annyira fáztam, hogy a 13.56-kor induló busszal visszamentem egy szobatársammal Grou-ba. Jól esett megérkezni a fűtött szobába és rápihenni a holnapi amszterdami kirándulásra...